tiistaina, kesäkuuta 02, 2009

Urakoinnin välissä

Uusi aamu on valjennut aurinkoisena, mutta koleana. Sunnuntain helle ei haitannut, koska se ei tuntunut missään - oli niin kova tuuli että tukka meinas päästä lähteä. Eilen tuuli oli vähän leppoisampi sunnuntaihin verrattuna ja sää tuntui lämpimältä. Ei tarvi olla huolissaan kesän lämmöstä, sään on luvattu viilenevän ja navakka tuuli ei hellitä. Kun kylmän meren päältä tuulee, ei tarvi hellevaatteita esiin hakea. Tosi Tylsää (sensuroitu).
Olen aloittanut uuden urakan, siivosin eilen koirien huoneen ja varasin tilapäiseen varastointiin kaksi "yksiötä". Koirat käyttävät aina vain yhtä "yksiötä", nukkuvat samalla lavalla ihan vapaaehtoisesti.
Olen aloittanut puojin ja pikkupuolen tyhjentämisen. Vaatteet, säilykepurkit, koiralehdet ja sekalaiset laatikot on käyty nyt läpi. Olen lajitellut poistettavat kamat ja ne viedään sitten myöhemmin kierrätyspisteeseen. Minä olen kova likka keräämään ja säilyttämään kaikkea mahdollista. En kertakaikkiaan raski heittää Koiramme-, Palveluskoira-, Saksanpaimenkoira- tai Snautseri-Pinseri- tai käsityölehtiä pois. Sama ongelma lasipurkkien kanssa - eihän sitä koskaan tiedä vaikka syksyllä saa niin paljon marjoja tai omenia, jolloin säilykepurkkeja tarvitaan. Eilen sentään valkkasin talteen purkkeja joihin löytyy myös kansi - kannettomat tai muuten vain hankalan malliset purkit joutuu lasinkeräykseen - se on minulta paljon se.
Pekka tulee torstaina ja mun on pakko ennättää lajitella ja varastoida uuteen paikkaan mahdollisimman paljon minulle "tärkeää" tavaraa - muuten niiden tulevaisuus on roskalavalla, jos Pekka saa päättää. Suurin urakka alkaa tänään, puojin vintiltä pitää lajitella ja kiikuttaa kaikki vanha esineistö tallella, joka talossa oli ostohetkellä.
Tarkoitus olisi tehdä pikkupuoleen ulkosauna, osa puojista muutetaan saunakamariksi ja lopputila varastoksi. Kattoremppa on pakko tehdä ja tyhjentää välikatto muhista. Tiedän, että jos minä en raivaa ja tyhjennä vinttiä, ei sitä tee kukaan muu - paitsi Pekka ja kaikki
suoraan roskalavalle.
Olen ainoa, joka on penkonu piharakennuksen vinttejä ja silmät kiiluen tutkinut vanhoja kirjoja ja tavaroita, pölystä huolimatta.
Hengityssuojainta on pakko pitää, muuten keuhkot vetelee viimmeisiään.
Koirat odottelee aamuruokaa, joten ei auta kuin aloittaa päivän askareet.

Ei kommentteja: