keskiviikkona, joulukuuta 22, 2010

Itsetehtyjä pipareita vielä jäljellä...

Koska olen piparitaikinaherkuttelija oli pakko tehdä tosi vanhan ohjeen mukaan pipareita - vanhemman kuin minä olen.
Taikinasta jäi ihan leivottavaksi asti, eka pellillinen paloi ja loput laitoin peltirasiaan... josta käyn niitä aikaajoin näpistämässä. Nähtäväksi jää onko piareita yhtään jäljellä jouluaattona. No ei niitä kukaan muu meillä syö kuin minä, vaikka niitä olisikin.
Eilen kävi joulupukki, jolla oli Lisa mukana. Pukki otettiin avosylin ja lämpimästi vastaan ja tietty riemukiljahduksin.
Puhelin on hyvä renki, mutta huono isäntä. Minun puhelimen näyttö on ollut jälleen pimeänä. Puhelin ei ole edes vanha ja se alkoi temppuileen melkein heti hankinnan jälkeen. Näyttö pimenee ja silloin ei puhelimella tee juuri mitään.
Olen saanut sen yleensä toimimaan purkamalla puhelimesta kaiken mitä irti saa tai pudottamalla lattialle tai... no ei kannata kaikkea kertoa ja ääniefektit jätän täysin kertomatta.
Nyt viime kerralla piti tehdä vähän noita kaikkia, pitää taukoa ja ottaa uusiksi, pitää pitempää taukoa ja ei ku jälleen purkuhommiin ja kasaus ennenkuin näyttö jälleen toimi.
Joulukiireet ei ole ennättäneet vielä meille asti. Näissä päivän rutiineissa saa päivän kulumaan ilman jouluaskareitakin, tälläisellä lemmikkilaumalla. Ulkolintujen ruokintaan ole myös panostanut pakkasten vuoksi ja ruokintapaikalla onkin melkoinen kuhina päivän aikana. Puita saa kantaa selkä vääränä leivinuuniin, Pekka tilas viimmeksi puut 80cm ja ovat ryökäleet aika painavia kanniskella... joskus olen turvautunut pulkkaan puiden kuljettamisessa.
Tänään on tulossa Päivi ja Aleksi vierailulle ja minun pitää käydä mammografiassa. Pakkanen paukkuu -25 asteen paikkeilla.
Lisasta on tullut ilmeisesti ton kilpirauhasen vajaatoiminnan ja sen lääkityksen johdosta todella kylmän arka. Se pitää vaatettaa kunnolla ulkoiluun, on mantteli ja viimeinen hankinta on fleestossut, jotka Piksun mielestä ovat todella hyvät, ilmeisesti myös Lisan mielestä sillä lenkkeilyt ovat sujuneet nyt tosi hyvin ja vauhdikkaasti.
Oikein mukavaa päivän jatkoa ja rauhallista jouluun valmistautumista!

Ei kommentteja: