tiistaina, tammikuuta 09, 2007

säässä kuin säässä...

Ei uskoisi, jos ei itse näksi kuinka monesti säätila voi päivän aikana muuttua. Aamulla oli arvokas tontti... oli meinaan yli puolet tontista uima-altaana ja vettä satoi kaatamalla puolille päivää. Tomi kävi taksilla kaupassa.. ei puhettakaan lähteä pyörällä tai kävellen.
Koirat oli heti aamulla sitä mieltä , ettei me lähdetä kahlaamaan pissa ja kakkapaikkaa hakemaan ja jumittuvat ulko-ovelle... ja veden alla oli pelkkää jäätä jossa ei tassut topanneet.

Kun silmät pyöreänä sain ihmeteltyä veden määrää, loppui sade ja aurinko paistoi matalalla, mutta paistoi kuitenki. Kultaiset auringon säteet lakaisivat jäistä ja vetistä maanpintaa... hetken oli kaunista.

klo 23.29.. nyt tulee lunta ja ja tuulee puuskittaisesti ja kovaa. Ihkudaa sai hepulin lumisateesta kun olimme ulkona, seisovilta jaloilta ilman vauhtia pomppi ylöspäin ja yritti pyydystää isoja lumihiutaleita ja formuloi ympäri pihaa.
Tuuli on kuivannut sisäpihan lammikot jään päältä ja nyt uusi lumi tarttu hyvin jarruksi jään pinnalle.

Kun käytän Ihkua ulkona (lue käyn samalla tupakalla) minulla on paljaat varpaat vanhoissa Aino tossuissa, jotka eivät enään ole parhaassa terässä. Nehän imaisee veden välittömästi itseensä ja minä lantustelen niillä sitten koko valveilla olo ajan. Minulla on siis koko ajan jalat märkänä, koska tossut ovat märät. No, illalla alkoi tunutmaan siltä että kuume nousee, yskittää ja palelee. Minulla on kuume kerran kymmenessä vuodessa, joten historian siivet havisee, jos kuume nousee... siis ja minä luulin karaisevani itseäni kun avantoonkaan ei voi nyt hypätä... olen käynyt muutaman kerran avannossa pari talvea sitten ja se oli hieno kokemus joka kerta!

Pekka tuli kotiin iltasella ja huommena lähdemme kaupunkiin (Ouluun) koko konkkaronkka ostamaan mulle kameraa... merkki säilyy Canon merkkisenä.. luulen, mut huommenahan sen näkee. Ja kamera on sit ihan tavallinen perusdigi.. pikkusen päivitystä edelliseen.

Mustavalkoinen Nörtti kissanpentu on nukkunut mun kainalosssa useamman yön.. ja tänään Nörtti haettiin omaan kotiin Ouluun. Toiset kissanpennut ovat ihan ihmeissään ja etsivät Nörttiä. Jopa pari ujompaa pentua on heittäytynyt tuttavalliseksi ja hakevat seuraa ihmisistä. Kuulemme varmasti Nörtistä vielä. Kissanpennut täyttivät eilen 12 viikkoa.

Pekka kattoo olkkarissa telkkaa, Tomi irkkaa ja minä lopettelen taustamusiikkina Indyn kuorsaus. Sleep well!

Ei kommentteja: