sunnuntaina, marraskuuta 23, 2008

Piiiiitkästä aikaa...

Kuva: Koiruudet kaltereiden välissä.
Kuva: Lisa jäi ulkopuolelle.
Kuva: Ihku ja Kikka punkassa. Kuva Anna.

Kuva: Tässä on TV:stä tutun perä... yksi BB-talon pihalla vieraillut poro, jonka kyydissä olen.
Jälleen on todettava, että aika kuluu todella nopeasti tiistaista tiistaihin... niin ainakin minusta tuntuu.
Ainakin vielä "loisto" on säilynyt ehjänä jaosta, ens tiistaina on jälleen isojako ja peukutuksia, että pellit on vielä sen jälkeen ehjänä.
Autoon on kalterit asennettu ja koirilla oli aluksi vähän ihmettelemistä, nyt ovat täysin tottuneet tilaan, josta ei pääse hyppimään penkille.
Jaa, että miten aika on mennyt... No lenkkeilemällä, töitä tekemällä ja iltaisin olen kutonut ja virkannut. Minä olen joskus ollut intohimoinen virkkaaja ja on tullut hankittua lankoja tuhottomia määriä jotain suurempaa projektia varten. Pengoin langat puojista esille ja olen kutonut nyt niistä kaulahuiveja, sekaan olen laittanut pörrölankaa. Osa langoista menee virkkauksiin.

Tietsikalla olo on vähentynyt 70%... vain pakolliset on tullu tehtyä. No, eilen jo tuntui, ettei jaksa enään töllöttää telkkaria kovin kauaa... kutoessa ja virkatessa kun tulee töllötettyä kaikkea mahdollista töllöstä... ja nyt tarjonta alkaa tympiä. Uutiset on olleet viimme aikoina samaa paskaa, taantumaa, lamaa, pörssikursseja, pelastettavia pankkeja... ei niitä jaksa kattoa ja kuunnella ollenkaan. Ei ...kele ole kauaa kun toitetettiin, että kohta islantilaiset sijoittajat omistavat koko suomen... mitä vielä... nyt ne vinkuu konkurssissa apuja - minulle uutiset on boikotissa.
Joo ja vielä yks huomio... joka helkkarin kerta ennen Joulua toitotetaan, että kauppiaat odottavat huimaa joulumyyntiä, sitte uutisoidaan että joulukauppa on tehnyt todella hyvin kauppansa... sitte vinkuu kauppiaat että voi voi ei päästy tavoitteisiin.... eikö niille mikään riitä....???!!!
Oli sitten jokin yritys tai kauppa... miksi ihmeessä tulostavoitteet pitää laittaa niin ylös ettei niihin ole mitään mahdollisuutta päästä... tai vaikka päästäisiinki niin ei mikään kelpaa.
Joo ja kun vauhtiin päästiin, niin minä en edelleenkään vietä kaupallista joulua... minun ostoilla kauppiaat lopettas toimintansa.... vaikka uusia ostosparatiiseja nousee kuin sieniä sateella oli taloustilanne mikä tahansa... ihmisiä houkutellaan... ja meille annetaan aina vain paremmat mahdollisuudet päästä eroon rahoistaan, saadaan lisäämään luotonottoa, pikavippejä ja hermothan siinä menee.
Joo ja kohta pukit kantaa selkä vääränä lahjoina kaikenlaista rääsää lapsille, jotka menettävät lahjapaljouden keskellä mielenkiintonsa saamiinsa lahjoihin saman tien, kun paketit saa avattua... ja kuinka monen lahjan tai joulukoristerääsän onkaan näperrellyt pieni lapsonen, joka on suljettu lukkojen taa ja tekee kellon ympäri räpellyksiä nukkuen säkin päällä lattialla työnsä vieressä.

Sain yhtenä iltana nypittyä Wilman, Ihku odottelee vuoroaan ja sitten on tarkoitus tehdä koneajo parta-tytöille ja pestä kaikki koirat. Olemme muutaman kerran käyneet Lisan ja Piksun kanssa lenkillä. Nyt on Turbo-poika viikonloppuhoidossa. Ensimmäinen ilta meni Turbolla narttujen takamusta haistellessa ja eilen aamulla lattioilla oli merkkauslirien jälkiä. Ei auttanut kuin sadatellen siivota. Koko huusholli hais uroksen kuselle. Sadattelin, että en ikinä laita urosta... en ikinä.
Turbo on itseasiassa mitä mainioin tapaus ja minun hyvä kamu. Makaa nytkin minun tuolin vieressä. Meillä ei ole ollut mitää ongelmia tottelevaisuudessa, se suorastaan palvoo maata minun jalkojen alla. Tein heti Turbon tullessa muutaman lihapulla-tuoksetulon ja hyvin Turbolla näyttää korvia riittävän minun sanomisille. Annan tarvittaessa tiukkaa moitetta, mutta heti kunnon kehut ja yhteispeli toimii. Turbo ei juuri Pekkaa noteeraa, vaan jallittaa mennentullen. Oli sentään käyttäytynyt tosi hienosti Pekan kanssa lenkillä, mutta täällä kotona ei tule edes sisälle jos Pekka käskee.

Kyllä uros on uros rakenteeltaan... Turbon on tosi vankka ja vahva pötikkä. Omat nartut ei näytä miltään sen rinnalla. Tänä aamuna ei lirejä löytynyt, joten Turbo on saanut eiliset lirit anteeksi minulta ja minä raisun partaisen lipaisun.
Olin eilen Kuivaniemen Joulunavajaisissa ja otin paljon kuvia. Illalla sitten purin kamerasta kuvia, Turo hääräs ympärillä ja vaati huomiota pudottaen häslätessään kameran pöydältä. Kamera putos karmeasti kolahtaen lattialle, mutta kuvien puku jatkui. En ole vielä kokeillut toimiiko kamera muuten.... toivottavasti toimii.

Aamu on valjennut aika kirkkaana. Annoin koirille aamuruuan ja on tarkoitus lähteä pikku lenkille aamupäivällä, kunhan ruokailusta kuluu hetki.

Vähän etelämmäs on luvattu kovaa myrksyä ja lumipyryä... toivotaan että mitään pahempaa ei tapahdu. Varjelusta ja kaikkea hyvää sunnuntaipäivän kunniaksi.

Ei kommentteja: