perjantaina, helmikuuta 02, 2007

vaikkajamitä...

Huokaus... aamulla tärskyt terkkariin ja urheasti valmistauduin pyöräilyreissulle, pyörä oli ollut sulamassa pesuhuoneessa yön. Aamulla lunta pyrytti ja pakkasta oli n. -10 kun hyppäsin pyörän selkään, urheasti ajelin muutaman sata metriä vaikka näkyvyys oli muutama metri. Sitten järki sanoi, ettei tässä säässä selvitä puolessa tunnissa terkkariin, pyörähdin takaisin ja suoraan naapuriin katsomaan onko siellä auto pihalla. Luojalle kiitos auto oli "vapaana" ja lähdin autolla uudestaan liikenteeseen.
Terveyskeskukseen mennessä näin, että vuodeosaston "sisäpihan" oven takana seisoo mies potilasvaatteissa, en siinä ohikävellessä kiinnittänyt siihen kummempaa huomiota, mutta istuessani sisällä odotellessa omaa vuoroa lähdin tarkistamaan onko potilas edelleenki pihalla. Siellä hän edelleen seisoskeli pikkusen hukassaolevan oloisena, ja menin heti sanomaan terkkarin keskukseen, että soittavat vuodeosastolle potilaasta joka on pihalla. En tiedä mikä tapaus loppujen lopuksi oli, mutta tiedän, että vuodeosastolla on dementiapotilaita ja sen vuoksi varmasti kiinnitin huomiota häneen. Eikä aamuisessa säässä ole kiva olla ulkona vähissä vaatteissa.

Olen sanonut Pekalle, että jos minä sairastun Dementiaan / Alzheimertautiin, mun naamalle saa laittaa ison ja painavan tyynyn. Olen sen verran seurannut näihin sairastuneiden potilaiden elämää sairaalassa, että en itse halua missään nimessä sitä kohtaloa... mutta kaikkia valintoja ei saa itse tehdä... se on tosi. Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipide ja toive.

Sitten... olen ollut syksystä asti Kelan päivärahalla ja "joutunut" näin ollen asioimaan Iin Kelan toimistossa. Olen saanut siellä uskomattoman hyvää ja nopeaa palvelua ja aiemmin olen antanut vain suusanallisesti kiitokset, mutta tänään oli pakko käydä viemässä kippu keltaisia tulppaaneja ja pari karkkipussia koko porukalle. Olin nimittäin tehnyt virheen päivärahahakemus kaavakkeeseen ja toimistosta soitettiin mulle heti samana päivänä ja kerrottiin virheestä ja aiottiin korjata se asianmukaiseksi ja muistutettiin, että en tee samaa virhettä enään seuraavaan anomukseen.. vaikka olen joutunut laittamaan erääseenkin hakemukeen puhelin numeroni, virheen tapahtuessa ei takuulla ole soitettu ja kerrottu asiasta esim. liiton päivärahaa koskevissa asioissa, vaan kirje on tullut joskus aikojen päästä, jossa pyydetään täydentämään kohtaa a tai b ja rahoja on joutunut odottamaan viikkokausia. Kiitos heille, jotka ovat sen ansainnet!!!

Sää lauhtui pyryn jälkeen -2 ja tein lumitöitä... en tiedä miksi tavaksi on tullut pukata iso alue pihasta joka helkkarin talvi. En jaksanut pukata, kuin sisäpihan ja vähän muuta aluetta vähäsen... olen aika paksassa kunnossa. Huommena pitää kolata loppu pihasta ja soitin traktorin omistavalle naapurille, että kävis siistimässä Kantolantien liittymän. Kantolantie karhuttiin eilen ja nyt liittymässä on sellainen määrä lunta, etten saisi sitä kuin kirveellä ja itkemällä pois.

Koirat eivät siis päässeet tänään lenkille, päivä loppui kesken kun kaiken muun lisäksi tein työhommia. Saivatpa kuitenki vilistellä sen aikaa pihalla, kun tein lumitöitä.

Odotan kovasti huomista Huldan vierailua, Ihkudaa näkee siskolikkansa ja Wilma tyttärensä.

Huommena tulee myös Päivi visiitille, joten ohjelmaa on tiedossa ihan iltaan asti.... hyvä näin rauhallisen mökkiviikon jälkeen.

Maanantai-iltana pitää ehdottomasti katsoa TV1:ltä MOT-ohjelma... siinä puhutaan kuinka koirien terveys pilataan sisäsiitoksella.

Oikein Hyvää Viikonloppua! Sleep well... hmmm Ihkudaalla alkoi iltavilli klo 22.26 ja ulkona olisi mitä parhain lenkkeilyilma -2 pakkasta ja täysin tyyntä.

Ei kommentteja: