torstaina, kesäkuuta 11, 2009

Itikoita ja mäkäräisiä

Minun sisäinen kello on vinksahtanut, olen parina aamuna heränny jo viiden aikaan. Voi johtua myös siitä että olen illalla nukahtanut jo "varhaisessa" vaiheessa sohvalle.
Raadanta jatkuu, olen saanut nyt vintit tyhjennettyä, siivottua ja ehostettua. Eilen pääsin varaston ja puojin kimppuun. Minun hallittu kaaos meinasi eilen mennä yli kestokyvyn... onneksi Martta antoi vinkin, että voin tilata Paakkolan jätehuollolta vaihtolavan pihalle... siihen saa kaikki poistoon menevän romppeen nakata suoraan.
Paakkolan palvelu oli niin nopeaa, että ei mennyt kuin pari tuntia puhelusta niin vaihtolava ilmestyi pihalle. Helpotti suunnattomasti, kun ei tarvi kerätä roskiin menevää tavaraa mihinkään, kun tuota pihalle varastoitavaa tavaraa on muutenki. Minulla on pihalla vielä puhtaat matot (narulla) ja talven jälkeen likaisia mattoja kasa keskellä pihaa. En enään eilen illalla jaksanut tehdä niille mitään.
Eilenaamulla aloitin hommat jo ennen seitsemää ja tänään ei aikataulu juuri muutu. Heti kun olen tämän rustannut, poistun puojiin - varaston sain eilen laitettua kuntoon.
Minua alkaa jo väsymys painaa. Pitäisi varmaan pitää välillä lepopäivä, mutta kun ei malta. Koirat ovat tehneet seuraa ja kissat tarkistaneet mitä ihmettä meillä tapahtuu. Koirien ja miksei myös minun kiusaksi ilmestyi toissa iltana itikat ja mäkäräiset ja niitä on heti paljo.
Turbon koneajoa ei tarvinnu tehdä yksin, Anna-Maija sai huitoa meidän kimpusta itikoita. Turbo oli tosi reippaasti siistittävänä ja välillä sai vedätellä täysillä pihalla koirien kanssa. Turbosta on tullut "mies", roppa on tosi komean snaku-uroksen, vahva luusto, komea pää ja massaa on. Anna-Maija on saanut Turbon aika hyvin hanskaan... ihailtavaa on, että Turbo istuu kaukokäskyllä ja odottaa että sen luo mennään... vaikka mun koirat pörrää ympärillä. Turbo saa paljon liikuntaa ja sen huomaa lihaksista ja rungon massasta. Ja koska täydellistä koiraa ei ole, niin Turbon toinen kives ei ole laskeutunut. Se ei ole Turbon perheelle tärkeä, ei Turbosta ole näyttelykoiraksi alun alkaen otettukkaan. Ainokaisen pallin poisto siintä ätulevaisuudessa. Turbo on tulossa meille hoitoon Juhannuksen jälkeen ja saa rillutella tyttöjen kanssa itikoita pakoon mielinmäärin.
En jaksanut tehdä trimmiä ihan loppuun... vielä jäi jalkakarvoihin siistittävää. Siihen vaikutti pitkä rehkimispäivä takana ja ne helkkarin itikat ja mäkäräiset. Oli tietysti aivan tilttityven.
Koiruudet ovat aika turhaantuneita, kun minä vain häärään niiden mielestä aivan käsittämättömän turhan kimpussa. Näyttivät olevan eilen kuitenkin aivan tyytyväisiä, mitä lähempänä minua saivat olla. Makasivat pölyssä ja tietysti keskellä kulkuväylää niin että niitä sai väistellä.
Nyt mun selkä ilmoittaa vastalauseita koneella istumisesta, tämä tuoli on myrkkyä aamuisin mun selälle.
On pakko lähteä liikkeelle ja saada selkä siihen kuntoon että voin jatkaa rehkimistä.
Mukavaa päivää!!!

Ei kommentteja: