tiistaina, syyskuuta 18, 2007

allasprojekti melkein tehty....

Ihan mieletön projekti takana, on mennyt päiviä etten ole muistanut edes syödä - kaloja, hiekka ja kasveja altaasta toiseen. Sunnuntaina otin loppurutistuksen 14h ja sain ison altaan niin tyhjäksi, ettei sinne jäänyt kuin vaihdossa tulevan altaan hiekka ja Tähtimonni viettämään viimeistä yötä siinä.
Maanantai aamuyöllä klo 4.00 vein Pekan töihin, palasin kotiin torkuille, lähdin Ouluun klo 8 aikaan. Oulusta kotiuduttiin aamupäivällä ja sen jälkeen tyhjensin ison altaan, huuhtelin ja pesin sen suodattimet. En ennättänyt edes pestä allasta, kun sen hakijat tuli. Minä sain 190l altaan + vermeet kaupassa ja sen sijoituspaikka oli vielä auki koska minulla oli vielä väliaikainen allas käytössä. Saimme kannettua kunnialla ison altaan autoon vermeineen ja lattia vapautui raskaasta taakasta.
Minun piti heti jatkaa uuden altaan kanssa, hiekat ja vesi altaaseen, kasvit ja suodattimet. Annoin altaan veden selkiintyä ja sitten tetrojen ja kirsikkabarbien sekaan laittaminen - olin tehnyt niille väliaikaisen altaan sellaiseen astiaan, että minun ei tarvinnut kuin kipata koko sisältö sievästi uuteen asumukseen. Sain ison altaan uudelta omistajalta parven eri-ikäisiä Kirsikkatetranaaraita.
Valokuvia en voi vielä ottaa, kun kamera jäi lauantaina Pointtiin.
Vielä olisi väliaikaisessa altaassa Plätyt ja Palettikalat - olen kallistumassa sille kannalle, että säästän niiden hengen ja pääsevät altaaseen, palettikaloille valitettavasti koittaa lähtö paremmille kalavesille, jollen saa soitettua huolisko niitä jokin akvaliike. Ulkosuodattimia siivotessa löysin sinne menneitä tosi pieniä Palettikalanpoikasia jotka pitäisi myös poistaa inhimillisesti.
Minä olen ihan sippi, Ihku on päässy lenkille viimmeksi Pekan kanssa - muuten ovat saaneet olla häkissä... olihan ne minun mukana eilen aamulla Oulussa ja pääsivät käymään yhdessä koirapuistossa haistelemassa hajuja.
Hulda, Ihkun sisko olisi tullut morjestamaan meitä sunnuntaina, mutta minun piti valitettavasti sanoa, että saatte tulla mutta minun on pakko jatkaa altaiden kanssa työskentelyä. Tosi harmi, olisi koirillekki ollut mukavaa päästä formuloimaan. No sovimme, että toisella kertaa paremmalla ajalla ja mekin voimme käydä Kemissä Huldan luona, siellä on kuulemma aidattu piha missä on hyvä formuloida vapaasti.
Vielä on paljon tekemistä ja jälkien siivoamista, joten on pakko piristyä vaikka tuntuu, että voisi nukkua vuorokauden. Jospa toi myrskykin laantuisi ja pääsis koirien kanssa pyrähtään metsään.

Terv. tosi tiltti tl

Ei kommentteja: