keskiviikkona, tammikuuta 04, 2012

Ihqu lekurissa, moka ja minä olen pinnistellyt...

Ihqun eilinen lekurireissu meni hienosti. Ihqu seisoi kiltisti koko tutkimuksen ajan - el.lääkäri kuunteli Ihqun sydämen, katsoi ikenet, korvat, hännänalusen ja paineli vatsan. Perusteellinen tutkimus ennen kuin päästiin anaalirauhasiin. Anaalirauhasissa ei ollut tulehdusta, mutta vasen oli täys ja lekuri tyhjensi molemmat.
Yks paha moka mulle sattui, kun el.lääkäri kysyi Ihqun ikää - sen muistin - en muistanut tarkempaa syntymäaikaa. Lekuri katsoi mua pitkään silmiin, minä h-moilasena takaisin ja korvien välistä kuului tyhjää suhinaa. Olisipa kysynyt Wilman syntymäajan - tai jotain Wilmasta, niin olisin muistanut. El.lääkäri epäili varmaan, että koira ei ole minun, mulla ei ollut mukana edes Ihqun rekkareita. Jossain vaiheessa olen poistanut mielestäni noi koirien syntymäpäivät, en meinaa enään ikinä viettää koirien synttäreitä.
Ihqu on käyny el.lääkärissä vain rokotuksilla, lonkkakuvissa ja silmäpeilauksessa, niin ja Wilman saattoreissulla, joten sillä ei ole huonoja kokoemuksia niistä. Sillä ei ollut mitään jännitettävää, palkkioksi hienosta käytöksestä se sai makupaloja vastaanotolla olleesta kupista. El.lääkäri ihaili Ihqun käytöstä ja sanoi että nämä snautserit voi joskus olla tosi hankalia käsiteltäviä.
Olen tänään ylittänyt itseni, sain lähetettyä netin kautta päivärahahakemuksen + liitteet. Olen monta päivää valmistellut hakemusta ja liitteitä laitoin mukaan 10 kpl - toivottavasti riittää ja kaikki tarpeellinen tuli mukaan.
Vihaan kaikenlaista anomista tai paperihommia. Siksi ihmettelen miten mulla onnistui arkistointi niin hienosti. Siihen työhön jatko ratkeaa 9.1. Minulle jo lupailtiin että saisin kuukauden jatkon, koska aloittamani iso urakka jäi kesken.
Eilen tapahtui tässä ihan lähellä kuolonkolari, Pekka sattui ajamaan tapahtumapaikan ohi. Onnettomuudessa kuoli tuttu ihminen. Ihmettelen, että vainaja oli maannut tien laidassa peittämättömänä vaikka tapahtuneesta oli jo kulunut aikaa ja paikalla oli vielä ambulanssi.
Vielä uuden vuoden aattoillasta. Kävin laittamassa TV2:lle kiitos palautetta Adelen konsertista. Konsertista jäi kyllä osa katsomatta, kun kävin välillä kuvaamassa ilotulitusraketteja.
Tänään mun olo on jo parempi, joten koirat pääsee lenkille iltapäivällä. Pekka on Oulussa käymässä ja minulla on riisipuuro kattilassa hautumassa. Puuro saa kyytipojaksi mansikkasopan.
Ihqun juoksu alkoi vihdoin, Unski on kovasti kiinnostunut hajuista ja odotan mielenkiinnolla kuinka kovaksi sen kiinnostus yltyy... joutuuko ne eristämään vaikka pallit on poistettu. Ei ole aiempaa kokemusta leikatusta uroksesta ja juoksusesta nartusta samassa huushollissa.
Ulkona sydämen jäädyttävä tuuli ja -2 pakkasta. Toivottavasti edes jossain päin Suomea paistaa aurinko ja on tuuletonta.

Ei kommentteja: