lauantaina, huhtikuuta 21, 2007

matkakertomus osa1

Tomi kertoi, että ostaa meille ulkomaanmatkan ja lähtöpäiväksi kertoi 4.4.07.. määränpäätä ym ei kertonut.
Alkoi vimmattu hoitopaikkojen järjestäminen koko klaanille ja siinä meni aikaa ja suunnitelmia muokattiin ja muutettiin muutamaan kertaan. Kun ne saatiin selväksi lemmikkien hoito ja Pekka kiikutti jo ensimmäisiä koiruuksia hoitopaikkoihin, selvis että lähtöpäivä onki 8.4.07 varhain aamulla Vantaan lentokentältä, määränpää Teneriffa ja kyseessä Äkkilähtö.
Saatiin aivan rauhassa pakata ja järjestelemistä oli vielä vaikka kuinka.
Koirattomat päivät kotona meni aika kivuttomasti, tuntui vain tosi hassulta että kun avasi kotioven, ei vastassa ollutkaan ketään.

Ajoimme omalla autolla Hesan seudulle, yövyimme Sokoshotellissa Vantaan Tikkurilassa, koska siellä oli tosi edullinen tarjous yöpymisestä. Aamulla aikaisin lentoasemalle, kävin Finnmatkojen palvelupisteestä hakemassa liput, emme vieläkään saaneet tietää mihin päin Teneriffaa majoitumme - se kuulemma kerrotaan määränpäässä lentoasemalla.
Selvisimme helposti lähtöselvityksestä läpi, olimme selvittäneet mitä pitää kuljettaa ja mitä ei saa kuljettaa käsimatkatavaroissa... ei siis mitään ongelmia.

Lentokoneessa selvisi, että on myös toinen pariskunta Äkkilähdöllä samaan paikkaan. Lentomatka sujui muuten hyvin, Pekka joka istui ikkunan vieressä sai sietää melkein koko matkan takana istuvan pojanpässin selkänojan rynkytyksen ja selkänojaan potkimisen. Minäkin heiluin siinä vieressä istuessani :(! Loppumatkan istuin ikkunapenkiin ja jouduin monta kertaa pyytämään, että poika lopettaisi selkänojan rynkyttämisen ja potkimisen... ei ollut vaikutusta vaikka vanhemmatkin yrittivät rauhoitella poikaa.... teki mieli ottaa sitä kakaraa rivelistä kiinni ja vähä ravistaa... sain kuitenki hillittyä jopa rumat sanani.. olimmehan me lomalla :).
Kun saavuimme Reina Sofian lentoasemalle ja pääsimme matkatavaroinemme ulos, iski vastaan suloinen lämpö ja auringonpaiste.. huhhellettä ja sitä kirkkautta.
Finnmatkojen matkaopas löytyi vaivatta ja saimme lapun käteen jossa luki Puerto de la Cruz ja hotelli Tenequia, opas neuvoi mihin linja-autoon meidän on noustava (linja-autoja oli jumalaton määrä odottamassa matkustajia). Samalla opas sanoi, että älkää säikähtäkö määränpäässä on sadellut aamulla. Lisäksi kuulimme, että meille tulee siirto eri paikkaan parin päivän kuluttua.
Alkoi vähintäänki parin tunnin matka, linja-auto jätti matkalle eri hotelleihin meneviä matkalaisia ja näimme siis heti kättelyssä Puerto de la Cruz ympäristöä.
Saaren eteläosa, jonne saavuimme lentokoneella oli karua ja laavaista maisemaa, pohjoisessa taas oli vehreää ja sadat kukat olivat loistossaan.
Puerto de la Cruz on vanha kaupunki kapein ja mäkisine katuineen. Sää oli puolipilvinen, ilma kuin linnun maitoa ja lämmintä. Huoneisto oli 7 krs sisältäen keittiö-olohuone yhdistelmän, makuuhuoneen, sekä tietty wc ja suihku ja parveke.

Lähdimme melko välittömästi katteleen rannalle, istuimme siellä patiolla - siideriä ei sieltä saanut mutta suosittelei valkoviiniä Cava.. joka menetteli. Kiertelimme ja katselimme, kävimme syömässä ja nautimme siitä uskomattoman pehmeästä ja lämpimästä säästä.